Wolnych miejsc: 3/20
Termin: 2 – 3 lutego 2019
Prowadząca: mgr Aneta Szczepańska – Instruktor Techniki Powięziowe, Osteopatia w Pediatrii i Neonatologii
Miejsce: Instytut Terapii Funkcjonalnej Dzielny Miś, ul. Świętojerska 5/7 Warszawa
Cena: 1.000 zł (w cenie materiały dydaktyczne, dyplom, bufet z zimnymi przekąskami, kawa, herbata)
Opis szkolenia:
Głównym założeniem szkolenia jest pokazanie wiedzy z dziedziny opieki nad matką i dzieckiem. Wykorzystywana wiedza w szkoleniu oparta jest po części na faktach naukowych oraz na własnych odkryciach jak i doświadczeniu osób od których prowadząca miała możliwość uczyć się.
W trakcie obserwacji problemów powstających w trakcie porodu można zaobserwować wiele połączeń między metodami rehabilitacyjnym obowiązującymi w Polsce. Pozwolenie na rozwinięcie się własnej intuicji i zdolnościom twórczym, może zaowocować tym, iż przy pomocy własnych rąk, każdy pracujący i uzdolniony terapeuta będzie umiał zapewnić dziecku optymalną przestrzeń struktur ciała do rozwoju.
Szkolenie zaprezentuje kolejne etapy rozwoju życia i ich aspekty: fizyczne i fizjologiczne, zaczynając od zapłodnienia, przez ciążę, proces porodu i okres poporodowy.
Kurs pomoże i nauczy Was jak ocenić kiedy Nasza interwencja jest potrzebna, a kiedy niemowlę powinno zostać pozostawione w fizjologicznym procesie rozwoju, jest to jedno z głównych założeń, jak i jeden z najczęstszych terapeutycznych dylematów.
Nauczymy się odwracać niefizjologiczne zmiany w ciele noworodka i będziemy uczyć się rozmawiać z rodzicami jak i interpretować ich zachowanie w relacji z niemowlakiem. Każdy cel praktyczny będzie zakładał przywrócenie balansu niemowlęciu.
W pracy na kursie odniesiemy się do najczęstszych problemów z jakimi rodzice pojawiają się u nas w gabinetach, czyli: asymetria ułożeniowa, deformacje głowy dziecka, kolki, problemy ze snem, wady postawy pojawiające się w skokach rozwojowych.
Szkolenie będzie składać się z dwóch dni:
Dzień Pierwszy:
9.00 – 10.45 Ograniczenia embrionalne i wczesne ograniczenia strukturalne
10.45-11.00 Przerwa
11.00-13.00 Zmiany rozwojowe u noworodka i małego dziecka
13.00-14.00 Przerwa obiadowa
14.00-16.00 Znaczenie zadawania odpowiednich pytań rodzicom. Analiza karty
16.00-16.15 Przerwa
16.15-18.00 Jak dotykać? Techniki osłuchiwania powięziowego. PRAKTYKA