fbpx
Wróć do opisu projektu

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

„DZIELNE MISIE! Usługi społeczne i zdrowotne dla rodziców i dzieci z niepełnosprawnościami – III. edycja””

 §1

Postanowienia ogólne

  1. Regulamin Projektu stosuje się do dzieci oraz rodziców/opiekunów prawnych biorących udział
    w projekcie „DZIELNE MISIE! Usługi społeczne i zdrowotne dla rodziców i dzieci z niepełnosprawnościami – III. edycja”, nr 08.05-IP.01-04TW/24.
  2. Regulamin stosuje się także do wszystkich osób, przy pomocy których Beneficjent realizuje Projekt,
    o którym mowa w ust. 1.
  3. Zawarte w Regulaminie sformułowania oznaczają:
  • Beneficjent/Organizator/Wnioskodawca – INSTYTUT „DZIELNY MIŚ” Sp. z o.o., ul. Świętojerska 5/7, 00-236 Warszawa,
  • Partner – PROJECT CREATION Sp. z o.o., ul. Karczewska 18, 04-112 Warszawa,
  • Projekt – „DZIELNE MISIE! Usługi społeczne i zdrowotne dla rodziców i dzieci
    z niepełnosprawnościami – III. edycja”, nr FEMA.08.05-IP.01-04TW/24, realizowany
    w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Osi priorytetowej: Fundusze Europejskie dla aktywnej integracji oraz rozwoju usług społecznych i zdrowotnych na Mazowszu, Działania: Usługi społeczne i zdrowotne,
  • Beneficjent ostateczny/BO/Uczestnik projektu/UP – 50 os. niesamodzielnych tj. osób
    z niepełnosprawnościami w wieku do 18. r.ż. (w 100% z następujących kategorii osób: – o

znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności; z niepełnosprawnością sprzężoną; z chorobami psychicznymi; z niepełnosprawnością intelektualną; z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi) oraz ich 50 rodziców/opiekunów prawnych będących opiekunami faktycznymi ww. osób, zamieszkujących Region Mazowiecki Stołeczny Województwa Mazowieckiego (RWS),

  • RWS/Obszar realizacji – Region Mazowiecki Stołeczny Województwa Mazowieckiego obejmujący m.st. Warszawa oraz powiaty: legionowski, miński, otwocki, wołomiński, nowodworski, grodziski, piaseczyński, pruszkowski, warszawski zachodni,
  • Dziecko – dzieci w wieku do 18 roku życia, zamieszkujące na terenie RWS, biorące udział
    w Projekcie,
  • Dziecko z niepełnosprawnością/DzN – dzieci w wieku do 18 roku życia, zamieszkujące na terenie RWS, biorące udział w Projekcie i posiadają orzeczenie
    o niepełnosprawności,
  • Deklaracja uczestnictwa w projekcie – dokument stanowiący wyrażenie zgody na udział
    w projekcie.
  • Zgoda rodziców/opiekunów prawnych – druk świadomej zgody na udział dziecka
    w projekcie,
  • Kandydat – osoba ubiegająca się o zakwalifikowanie do udziału w projekcie.
  • Dokumenty rekrutacyjne – dokumenty, które Kandydat ubiegający się o zakwalifikowanie
    do Projektu ma obowiązek złożyć do Organizatora Projektu/ Biura Projektu.
  • Biuro Projektu – Świętojerska 5/7, 00-236 Warszawa; dane kontaktowe: tel. +48 737 479 509, mail. dotacja@dzielnymis.pl
  1. Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji i warunki uczestnictwa, w działaniach na rzecz dzieci oraz rodziców/opiekunów prawnych, objętych wsparciem w ramach Projektu „DZIELNE MISIE! Usługi społeczne i zdrowotne dla rodziców i dzieci z niepełnosprawnościami – III. edycja” oraz prawa i obowiązki Uczestników Projektu.
  2. Każda osoba, ubiegająca się o udział w projekcie zobowiązana jest do zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu i dokonania akceptacji wszystkich jego postanowień.
  3. Każda osoba, ubiegająca się o udział w Projekcie podlega procesowi rekrutacji, który opisany został
    w 4 niniejszego regulaminu.

§ 2

Informacje o projekcie

  1. Projekt „DZIELNE MISIE! Usługi społeczne i zdrowotne dla rodziców i dzieci z niepełnosprawnościami – III. edycja”, nr FEMA.08.05-IP.01-04TW/24, realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Osi priorytetowej: Fundusze Europejskie dla aktywnej integracji oraz rozwoju usług społecznych i zdrowotnych na Mazowszu, Działania: Usługi społeczne i zdrowotne. Projekt DZIELNE MISIE! Usługi społeczne i zdrowotne dla rodziców i dzieci z niepełnosprawnościami – III. edycjarealizowany jest na podstawie umowy podpisanej z Województwem Mazowieckim, reprezentowanym przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych.
  2. Projekt realizowany jest w okresie od 1. stycznia 2025 r. do 31. grudnia 2025 r.
  3. Głównym celem Projektu jest zwiększenie dostępności usług społecznych świadczonych w społeczności lokalnej w postaci usług opiekuńczych, w tym zdrowotnych, poprzez zwiększenie o 4 liczby miejsc świadczenia usług opiekuńczych w społeczności lokalnej oraz o 20, liczby osób objętych usługami opiekuńczymi świadczonymi w społeczności lokalnej, jak również poprzez działania edukacyjne
    wspierające opiekunów faktycznych.
  4. Projekt obejmuje wsparciem:
    • 50 os. niesamodzielnych (18K i 32M) tj. osób z niepełnosprawnościami w wieku do 18. r.ż.
      (w 100% z następujących kategorii osób: – o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności; z niepełnosprawnością sprzężoną; z chorobami psychicznymi;
      z niepełnosprawnością intelektualną; z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi). Spośród 50 ww. dzieci 30 stanowić będą dotychczasowi podopieczni Instytutu a 20 będą to dzieci nie korzystające dotychczas z opieki Instytutu;
    • 50 (45K i 5M) rodziców/opiekunów prawnych będących opiekunami faktycznymi ww. osób, stanowiących otoczenie dzieci objętych wsparciem w projekcie, w zakresie niezbędnym do tegoż wsparcia, zamieszkujących na terenie RWS województwa mazowieckiego.
  5. Projekt zakłada realizację następujących form wsparcia dla:
  6. Dzieci
    • Szczegółowa diagnoza potrzeb, potencjału i indywidualnych preferencji rodziny oraz samego dziecka z niepełnosprawnością, prowadzona przez psychologa (1h) i fizjoterapeutę (1h) zatrudnionego w Instytucie, w wyniku której stworzona zostanie indywidualna ścieżki wsparcia stworzona dla każdego uczestnika/czki, zawierająca m.in. plan pracy terapeutycznej;
    • Wsparcie w formie dziennego, krótkookresowego pobytu w postaci turnusów rehabilitacyjnych w siedzibie Instytutu. Pojedynczy turnus trwał będzie 5 dni w wymiarze średnio 2 godzin dziennie a jego termin ustalany będzie z opiekunem faktycznym indywidualnie. Projektodawca przyjął średnią ilość 3 turnusów na dziecko natomiast ich ostateczna liczba oraz specyfika będzie kwestią indywidualną i wynikać będzie
      z zapisów indywidualnej ścieżki wsparcia. W zależności od potrzeb odbiorcy wsparcia, Organizator zapewni dostępność do nieprzerwanego i właściwego pod względem jakości procesu świadczenia usług przez 7 dni w tygodniu poprzez właściwe ustalenie z osobami świadczącymi usługi opiekuńcze godzin oraz zleconego wymiaru i zakresu usług.
    • W trakcie trwania turnusu dzieci niepełnosprawne uczyły się będą funkcjonowania w życiu codziennym a dodatkowo korzystały będą z terapii dostosowanej do indywidualnych potrzeb, w postaci np.: rehabilitacji funkcjonalnej, funkcjonalnej terapii kończyn górnych, rehabilitacji funkcjonalnej z wykorzystaniem elektrostymulacji, zajęć logopedycznych, zajęć z nauki mowy alternatywnej, zajęć psychologicznych, integracji sensorycznej, wibroterapii i innych;
    • Wsparcie w postaci specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu wykonywania czynności dnia codziennego (mieszkania, placówka edukacyjna, sklep, środki transportu, spacer, itd) mających na celu np: pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych, rehabilitację fizyczną i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu, pomoc w przystosowaniu mieszkania, placówki edukacyjnej, do potrzeb dziecka
      z niepełnosprawnością, monitoring postępów dziecka w procesie rehabilitacji i przywracania do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie. Wsparcie to świadczone będzie na rzecz 20 nie będących dotychczas podopiecznymi Instytutu osób. Każdej z ww. 20 osób będą przysługiwały łącznie średnio 3 takie wizyty w projekcie. Wizyta taka trwała będzie średnio 2

godz. przy czym dostosowana będzie do potrzeb uczestnika i w razie potrzeby trwała będzie dłużej.

  1. Rodziców/opiekunów prawnych:
    • Wsparcie w formie dziennego, krótkookresowego pobytu w postaci turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci w siedzibie Instytutu. Pojedynczy turnus trwał będzie 5 dni
      w wymiarze średnio 2 godzin dziennie a jego termin ustalany będzie z opiekunem faktycznym indywidualnie. Projektodawca przyjął średnią ilość 3 turnusów na dziecko (a więc średnio 15 dni opieki wytchnieniowej w trakcie projektu dla rodzica/opiekuna prawnego) natomiast ich ostateczna liczba oraz specyfika będzie kwestią indywidualną i wynikać będzie
      z zapisów indywidualnej ścieżki wsparcia. W trakcie turnusów opiekunom faktycznym udzielana jest tzw. opieka wytchnieniowa (pozostawiają oni dziecko pod kuratelą opiekunów – terapeutów aby w wolnym czasie realizować swoje plany prywatne – edukacyjne, zawodowe, itd.);
    • Szkolenia kwalifikacyjne dla 5 rodziców/opiekunów prawnych ww. dzieci, przygotowujące opiekunów do świadczenia usług społecznych lub zdrowotnych, w wyniku których swobodnie
      i profesjonalnie będą je mogli świadczyć po projekcie, przede wszystkim w odniesieniu do własnego dziecka. Celem szkoleń/kursów będzie podniesienie wiedzy i rozwijanie umiejętności związanych ze sprawowaniem opieki w rodzinach osób z niepełnosprawnością i podniesienie jakości życia osób przebywających w domu. Na potrzeby szkoleń zostaną zakupione materiały i pomoce dla uczestników szkoleń oraz niezbędne do prowadzenia szkoleń. Szkolenie/kurs trwać będzie łącznie 30 godzin lekcyjnych i będzie obejmować tematykę: umiejętności interpersonalne opiekunów, seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie, zachowania trudne osób niepełnosprawnych intelektualnie (agresja, autoagresja), organizacja opieki nad chorym przewlekle, profilaktyka i przebieg schorzeń osób chorych przewlekle, higiena osobista osoby niesamodzielnej.

 

§ 3

Zasady organizacji i uczestnictwa w projekcie

  1. Wsparcie będzie prowadzone według ustalonych harmonogramów, o których UP zostaną odpowiednio wcześniej poinformowani, w miarę możliwości w terminach dostosowanych indywidualnie do potrzeb rodziców/opiekunów prawnych dzieci uczestniczących w projekcie.
  2. Zajęcia prowadzone będą zgodnie z zasadą równości szans, w tym równości kobiet
    i mężczyzn oraz zgodnie z zasadą niedyskryminacji. Prowadzący zajęcia nie będą prowadzili żadnych działań dyskryminujących i nie będą powielali żadnych stereotypów związanych z płcią, wiekiem, orientacją seksualną, statusem społecznym i ekonomicznym, niepełnosprawnością, światopoglądem, przynależnością etniczną i kulturową oraz wyznaniem.
  3. W ramach działań szkoleniowych uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe/informacyjne co najmniej w formie folderu/wydrukowanej prezentacji/e-prezentacji.
  4. Podczas realizacji zadań projektowych nadzór nad ich prawidłową realizacją i organizacją sprawuje przedstawiciel Partnera – Bartłomiej Kaptur oraz Lidera – Michał Izydorczyk.

 

§ 4

Zasady rekrutacji

  1. Rekrutacja do Projektu planowo trwała będzie w okresie od 14.01.2025 (od godz. 09:00) do 31.01.2025 (do godz. 15:00), przy czym w przypadku nie uzyskania w ww. terminie wymaganej liczby zgłoszeń, będzie ona miała charakter ciągły aż do uzyskania 70, poprawnych formalnie zgłoszeń dotyczących dzieci (a tym samym ich rodziców/opiekunów prawnych), przy założeniu uzyskania 40 zgłoszeń (30 lista podstawowa i 10 lista rezerwowa) w odniesieniu do dotychczasowych podopiecznych Instytutu oraz 30 zgłoszeń (20 lista podstawowa i 10 lista rezerwowa) w odniesieniu do dzieci nie będących dotychczas podopiecznymi Instytutu. W przypadku uzyskania przed terminem 31.01.2025 r., 70 poprawnych formalnie zgłoszeń, o których mowa powyżej, rekrutacja zostanie zamknięta, o czym organizator poinformuje na swojej stronie internetowej Lidera dzielnymis.pl oraz Partnera www.projectcreation.pl
  2. Rekrutacja każdorazowo prowadzona będzie zgodnie z zasadą równości szans, w tym równości kobiet
    i mężczyzn oraz zasadą niedyskryminacji, tj. w projekcie mogą uczestniczyć wszyscy spełniający kryteria kwalifikacyjne bez względu na płeć, wyznanie, światopogląd, itd.
  3. Do Projektu zostanie zakwalifikowanych minimum 50 Uczestników – dzieci, oraz minimum 50 rodziców/opiekunów prawnych tychże dzieci;
  4. Osoby, które spełnią kryteria uczestnictwa w projekcie, ale nie zostaną zakwalifikowane
    do uczestnictwa w Projekcie z powodu braku miejsc, zostaną umieszczone na liście rezerwowej uczestników według kolejności przyznanych punktów.
  5. Do projektu może zostać zakwalifikowana wyłącznie osoba, która nie otrzymuje jednocześnie tego samego wsparcia ze środków EFS+ w innym projekcie z zakresu usług społecznych.
  6. Osoby zakwalifikowane do Projektu zostaną powiadomione o wynikach rekrutacji drogą telefoniczną lub mailową.
  7. Dokumenty rekrutacyjne wg. wzoru Organizatora Projektu przyjmowane będą osobiście
    w Biurze Projektu lub elektronicznie – w postaci maila zawierającego komplet podpisanych dokumentów rekrutacyjnych wymaganych przy zgłoszeniu, przesłanego na adres dotacja@dzielnymis.pl
  8. Kandydaci, którzy złożą dokumenty w formie elektronicznej, w przypadku zakwalifikowania do udziału w projekcie, będą zobowiązani do dostarczenia oryginałów złożonych wcześniej elektronicznie dokumentów, do Biura Projektu w ciągu 7 dni kalendarzowych. W przypadku nie dostarczenia oryginałów dokumentów, zgłoszenie traktowane będzie jako niepoprawne formalnie co skutkowało będzie jego odrzuceniem.
  9. Uczestnicy projektu przed złożeniem dokumentów rekrutacyjnych, mają obowiązek zapoznać się
    z całością niniejszego regulaminu. Regulamin Uczestnictwa w Projekcie dostępny jest
    w Biurze Projektu i na stronie dzielnymis.pl oraz www.projectcreation.pl.
  10. Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:

Etap I: ogłoszenie naboru

Zaproszenie kandydatów do udziału w projekcie poprzez akcję promocyjną informującą o założeniach projektu i oferowanych formach wsparcia, skierowaną do mieszkańców RWS województwa mazowieckiego z grupy docelowej. Informacje o programie upowszechnione będą wśród dotychczasowych uczestników projektów Project Creation, podopiecznych Instytutu Dzielny Miś a także na zewnątrz np. za pośrednictwem stron internetowych, plakatów i ulotek, mailingu.

Etap II: weryfikacja kryteriów dostępu

Kwalifikacja do Projektu prowadzona będzie spośród osób, które spełniają następujące kryteria rekrutacji:

  • Formalne:
    • Dziecko:

– jest dzieckiem do 18 roku życia, z orzeczoną niepełnosprawnością;

– zamieszkuje na obszarze RWS województwa mazowieckiego;

– jest dzieckiem z co najmniej jednej z grup osób: o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności; z niepełnosprawnością sprzężoną; z chorobami psychicznymi; z niepełnosprawnością intelektualną; z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi

– rodzic/opiekun prawny zgłasza z własnej inicjatywy chęć udziału dziecka
w projekcie;

– nie otrzymuje jednocześnie tego samego wsparcia ze środków EFS+ w innym projekcie z zakresu usług społecznych

  • Rodzic/opiekun prawny:

– jest rodzicem/opiekunem prawnym dziecka biorącego udział w procesie kwalifikacji do projektu;

– zamieszkuje/uczy się/pracuje na obszarze RWS województwa mazowieckiego;

– zgłasza z własnej inicjatywy chęć udziału w projekcie;

– nie otrzymuje jednocześnie tego samego wsparcia ze środków EFS+ w innym projekcie z zakresu usług społecznych

  • Podstawowe:
    • złożenie poprawnie wypełnionych dokumentów rekrutacyjnych przed ogłoszeniem przez Organizatora zamknięcia procesu rekrutacyjnego ze względu na wyczerpanie wolnych miejsc na liście podstawowej i rezerwowej;

Etap III: złożenie wymaganych dokumentów

  • Rodzic/Opiekun prawny dziecka objętego wsparciem w ramach Projektu składa:
    • Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy z niezbędnymi oświadczeniami dotyczący dziecka oraz samego rodzica/opiekuna prawnego – załącznik nr 1 do regulaminu;
    • Deklaracja uczestnictwa w projekcie – załącznik nr 2 do regulaminu;
    • Oświadczenie dot. przetwarzania danych osobowych (klauzula informacyjna) – załącznik nr 3 do regulaminu;
    • Druk świadomej zgody na udział w programie – załącznik nr 4 do regulaminu;
    • Orzeczenie o niepełnosprawności;
    • Orzeczenie o zaburzeniach psychicznych (jeśli dotyczy);
    • Oświadczenie o korzystaniu z Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 (jeśli dotyczy).

 

W przypadku zakwalifikowania do udziału w projekcie, rodzic/opiekun prawny, w terminie 7 dni kalendarzowych, zobowiązany jest do dostarczenia oryginałów dokumentów rekrutacyjnych złożonych uprzednio w formie elektronicznej (jeśli dotyczy).

Niezłożenie przez Kandydata oryginałów ww. dokumentów skutkuje utratą przez niego prawa udziału
w projekcie.

 

Etap IV: zakwalifikowanie uczestników

Etap ten polega na sprawdzeniu wymogów formalnych, a następnie w przypadku ich spełnienia,
do utworzenia listy rankingowej obejmującej 50 dzieci (a tym samym ich rodziców/opiekunów prawnych), przy założeniu przyjęcia 30 dotychczasowych podopiecznych Instytutu oraz 20 dzieci nie będących dotychczas podopiecznymi Instytutu. Utworzona zostanie także lista rezerwowa obejmująca 20 osób – 10 kandydatów będących dotychczas podopiecznymi Instytutu oraz 10 kandydatów nie będących dotychczas podopiecznymi Instytutu. Listy opublikowane zostaną na stronie www.dzielnymis.pl oraz www.projectcreation.pl

W przypadku spełnienia kryteriów formalnych, o przyjęciu do projektu decydować będą następujące kryteria preferowane:

  • dziecko z rodziny korzystającej z Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 – 15 punktów;
  • dziecko z rodziny objętej opieką Ośrodka Pomocy Społecznej – 10 punktów;
  • dziecko z rodziny z rodzicem samotnie wychowującym dziecko – 10 punktów;
  • osoba z gminy w której nie są świadczone usługi społeczne (gm. Kampinos (p. warszawski zach.), gm. Osieck (p. otwocki), gm. Sobienie Jeziory (p. otwocki)) – 10 punktów;
  • osoba z gminy wykluczonej komunikacyjnie (gm. Tarczyn (p. piaseczyński), gm. Karczew (p. otwocki), gm. Sobienie Jeziory (p. otwocki), gm. Kałuszyn (p. miński), gm. Latowicz (p. miński), gm. Jakubów (p. miński), gm. Siennica (p. miński), gm. Mińsk Maz. (p. miński), gm. Wołomin (p. wołomiński), gm. Dąbrówka (p. wołomiński), gm. Poświętne (p. wołomiński), gm. Zakroczym (p. nowodworski), gm. Leoncin (p. nowodworski)) – 10 punktów;
  • dziecko z rodziny wielodzietnej – 5 punktów;
  • kolejność zgłoszeń (w przypadku równej ilości punktów z pozostałych kryteriów).

 

  1. Dokumenty rekrutacyjne dostępne są w Biurze Projektu i na stronie internetowej dzielnymis.pl oraz www.projectcreation.pl
  2. Dokumenty przyjmowane będą osobiście w Biurze Projektu lub elektronicznie w postaci maila przesłanego na adres dotacja@dzielnymis.pl.
  3. Złożone dokumenty nie podlegają zwrotowi.
  4. Za złożenie nieprawdziwych oświadczeń lub zatajenie prawdy w dokumentach rekrutacyjnych grozi odpowiedzialność karna z art. 286 Kodeksu Karnego.

 

§ 5

Prawa i obowiązki Uczestnika projektu

  1. Uczestnik projektu spełnia wymagania i akceptuje wszystkie zapisy niniejszego Regulaminu
    (w przypadku dzieci, poprzez deklarację rodzica/opiekuna prawnego).
  2. Uczestnik projektu zobowiązuje się uczestniczyć w prowadzonych w ramach Projektu formach wsparcia
    (w przypadku dzieci, poprzez deklarację rodzica/opiekuna prawnego), akceptując terminy i miejsce, które wyznaczy Organizator Projektu, w porozumieniu z Uczestnikiem.
  3. Uczestnik projektu zobowiązany jest do przestrzegania zasad obowiązujących na poszczególnych etapach realizacji Projektu (w przypadku dzieci, w osobie rodzica/opiekuna prawnego).
  4. Uczestnik projektu zobowiązany jest do poddania się badaniom ewaluacyjnym Projektu
    w czasie jego trwania (w przypadku dzieci, w osobie rodzica/opiekuna prawnego).
  5. Uczestnik projektu zobowiązuje się do uzupełniania wszelkiej dokumentacji związanej
    z realizacją Projektu, a w szczególności do: podpisywania list obecności, potwierdzeń odbioru materiałów szkoleniowych oraz innych dokumentów wskazanych przez Organizatora a związanych
    z realizacją Projektu (w przypadku dzieci, w osobie rodzica/opiekuna prawnego).
  6. Uczestnik (dorosły) zobowiązany jest do aktywnego uczestnictwa we wszystkich oferowanych osobom dorosłym formach wsparcia.
  7. Uczestnik zobowiązuje się do informowania Kierownika projektu o każdej zmianie danych osobowych czy danych dot. zamieszkania (w przypadku dzieci, poprzez deklarację rodzica/opiekuna prawnego).
  8. Udział w projekcie jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+.
  9. Rodzic/opiekun prawny dziecka uczestniczącego w projekcie zobowiązany jest do wniesienia wkładu własnego w wysokości 270,00 PLN za każdy turnus rehabilitacyjny, w którym uczestniczyć będzie dziecko, na wyodrębniony rachunek bankowy prowadzony przez PKO Bank Polski SA oddział VI
    w Warszawie, o numerze 55 1020 1169 0000 8202 0911 7575. Wpłata wkładu własnego musi być dokonana najpóźniej na 5 dni kalendarzowych po podpisaniu indywidualnej ścieżki wsparcia wskazanej w §4 pkt 10, będącej efektem diagnozy prowadzonej przez psychologa i fizjoterapeutę. Dodatkowo na maila biura projektu dotacja@dzielnymis.pl należy przesłać bankowe potwierdzenie dokonanej płatności.

 

§ 6

Zasady ukończenia oraz rezygnacji z udziału w projekcie

  1. Organizator zastrzega sobie prawo do skreślenia uczestnika projektu z listy uczestników, w przypadku naruszenia zasad niniejszego regulaminu i/lub zasad współżycia społecznego.
  2. W przypadku, gdy Uczestnik projektu zrezygnuje z udziału w projekcie, utraci prawo uczestnictwa
    w projekcie lub zostanie skreślony z listy uczestników projektu, na jego miejsce przyjmowany jest pierwszy Kandydat z ewentualnej listy rezerwowej, który zadeklaruje chęć udziału w projekcie i spełni wymogi kwalifikacji.
  3. Jeżeli UP z własnej winy nie ukończy udziału w projekcie, Organizator ma prawo zobowiązać go do zwrotu poniesionych kosztów, proporcjonalnie do odbytego wsparcia (w przypadku dzieci, do zwrotu kosztów zobowiązany jest rodzic/opiekun prawny).
  4. Organizator może odstąpić od obciążenia uczestnika kosztami wyłącznie na podstawie pisemnego wniosku UP wraz z odpowiednim umotywowaniem, np. zmiana miejsca zamieszkania, długotrwała choroba, zmiana miejsca pracy, itp.

 

§ 7

Ochrona danych osobowych

  1. Dane osobowe Uczestników Projektu będą przechowywane i przetwarzane wyłącznie w celu umożliwienia monitoringu, kontroli i ewaluacji Projektu „DZIELNE MISIE! Usługi społeczne i zdrowotne dla rodziców i dzieci z niepełnosprawnościami – III. edycja” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.
  2. Administratorem danych osobowych Uczestników Projektu jest:

– Instytut Dzielny Miś Sp. z o.o. będący Beneficjentem projektu, z siedzibą przy ul. Świętojerskiej 5/7, 00-236 Warszawa

– Zarząd Województwa Mazowieckiego będący Instytucją Zarządzającą Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027, z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 26, 00-926 Warszawa;

– Instytucja Pośrednicząca Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027, tj. Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych z siedzibą przy ul. Inflanckiej 4, 00-189 Warszawa.

  1. Cel przetwarzania danych:
  • dane osobowe będą przetwarzać w związku z realizacją FEM 2021-2027, w szczególności w celu monitorowania, sprawozdawczości, komunikacji, publikacji, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytów oraz do celów określania kwalifikowalności uczestników;
  • podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji wyżej wymienionego celu. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań.
  1. Podstawa przetwarzania

Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku z tym, że:

Zobowiązuje nas do tego prawo (art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. g):

  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 159, z późn. zm.);
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 21, z późn. zm.);
  • ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, w szczególności art. 87-93.
  1. Sposób pozyskiwania danych

Dane pozyskujemy bezpośrednio od osób, których one dotyczą, albo od instytucji i podmiotów zaangażowanych w realizację Programu.

  1. Dostęp do danych osobowych

Dostęp do Państwa danych osobowych mają pracownicy
i współpracownicy administratora. Ponadto Państwa dane osobowe mogą być powierzane lub udostępniane:  podmiotom upoważnionym na podstawie odrębnych umów, upoważnionym podmiotom, którym wykonującym zadania w ramach FEM 2021-2027; innym podmiotom upoważnionym na podstawie odrębnych przepisów prawa.

  1. Okres przechowywania danych

Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w punkcie 2.

  1. Prawa osób, których dane dotyczą

Przysługują Państwu następujące prawa:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);
  • prawo do sprostowania swoich danych (art. 16 RODO);
  • prawo do usunięcia swoich danych (art. 17 RODO) – jeśli nie zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO;
  • prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO);
  • prawo do przenoszenia swoich danych (art. 20 RODO) – jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie umowy: w celu jej zawarcia lub realizacji (w myśl art. 6 ust. 1 lit. b RODO), oraz w sposób zautomatyzowany ;
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (art. 77 RODO) – w przypadku, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Polsce.
  1. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

  1. Przekazywanie danych do państwa trzeciego

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

  1. Kontakt z administratorem danych i Inspektorem Ochrony Danych

Jeśli mają Państwo pytania dotyczące przetwarzania przez Lidera Projektu tj. Instytut Dzielny Miś Sp. z o.o., prosimy kontaktować się pocztą tradycyjną na adres: Instytut Dzielny Miś Sp. z o.o., ul. Świętojerska 5/7, 00-236 Warszawa, elektronicznie: na adres e-mail: kontakt@dzielnymis.pl

Jeśli mają Państwo pytania dotyczące przetwarzania przez Instytucję Zarządzającą FEM 2021-2027, prosimy kontaktować się pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP: /umwm/SkrytkaESP. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych (IOD), z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl.

Jeśli mają Państwo pytania dotyczące przetwarzania przez Instytucję Pośredniczącą tj. Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych w ramach FEM 2021-2027, prosimy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) w następujący sposób: pocztą tradycyjną na adres: ul. Inflancka 4, 00-189 Warszawa, elektronicznie: na adres e-mail: iod@mazowia.eu

 

§ 8

Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin uczestnictwa w projekcie wchodzi w życie z dniem 10.01.2025 roku.
  2. INSTYTUT DZIELNY MIŚ Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu uczestnictwa w projekcie w sytuacji zmiany wytycznych, warunków realizacji Projektu lub dokumentów programowych.
  3. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają formy pisemnej.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decyzje podejmuje przedstawiciel Lidera. Od decyzji nie przysługuje odwołanie.
  5. Niniejszy Regulamin obowiązuje w całym okresie realizacji Projektu.

 

Załączniki:
Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy (dotyczący dziecka oraz dotyczący jego rodzica/opiekuna prawnego)
Załącznik nr 2 – Deklaracja uczestnictwa w projekcie
Załącznik nr 3 –  Klauzula informacyjna (Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych)

Załącznik nr 4 – Druk świadomej zgody na udział w programie

Skip to content