Jest to jedno z najnowszych szkoleń prowadzonych przez Beverly Cusick. Przez dwa dni jego trwania Beverly wnika głęboko w tematykę zmian rozwojowych, tkanek miękkich, kontroli postawy i liniowości i zmienia dotychczasowy sposób myślenia dotyczącego działań terapeutyczych i rozwiązań ortopedycznych. Jedno jest pewne – po tym szkoleniu ciężko jest zasnąć oraz fundamentalnie zmienia się warsztat pracy.
CZAS TRWANIA: 2 dni
TERMIN: 14-15 września 2019 (sobota i niedziela)
PROWADZĄCA: BEVERLY CUSICK PT, MS, NDT, COF/BOC (SZKOLENIE TŁUMACZONE)
MIEJSCE: INSTYTUT TERAPII FUNKCJONALNEJ DZIELNY MIŚ, UL. ŚWIĘTOJERSKA 5/7, WARSZAWA
DLA KOGO? FIZJOTERAPEUCI, ORTOTYCY, PEDIATRZY NEUROLOGICZNI, TERAPEUCI ZAJĘCIOWI, ORTOPEDZI, NEUROLODZY, ORTOPEDZI, TERAPEUCI KOŃCZYNY GÓRNEJ, inni członkowie zespołów rehabilitacyjnych
CENA: 1.600 ZŁ BRUTTO (cena zawiera materiały dydaktyczne w języku polskim, bufet z zimnymi przekąskami, napoje ciepłe i zimne, dostęp do zasobów medycznych Beverly w języku angielskim)
OPIS SZKOLENIA:
Podczas szkolenia Beverly Cusick przedstawi przegląd informacji na temat rozwoju i funkcji systemu somatosensorycznego, roli kontroli postawyw zdobywaniu ruchu i fizjologicznym adaptacjom, mechanizmy modelowania szkieletowego i ich odziaływanie oraz idealnego rozwoju ortopedycznego i jego patomechanika w tułowiu i kończynach dolnych
Omawiany na szkoleniu prawidłowy rozwój powiązany będzie z m.in.:
- Działaniem systemu somatosensorycznego
- Nauką kontroli postawy oraz zarządzaniem ciężarem ciała
- Wpływem biomechanicznym donoszonej ciąży
- Funkcjonowaniem postawy oraz liniowości stawów kończyn
- Elementami podejścia Sharmanna do analizy Systemu Ruchowego
- Procesem fizjologicznej adaptacji kości, tkanek miękkich i sensomotorycznej kory mózgowej
Rozwój deformacji omawiany będzie w odniesieniu m.in. do:
- Spastyczności
- Rozluźnienieniem więzadeł
- Przedwczesnemu porodowi
- Strategii ruchowej w przypadku niewystarczającej kontroli postawy i wrodzonych, niepoprawnych reakcji prostujących
- Obserwacji związanej z odchyleniem postawy od poprawnej pozycji w przeszłości
- Błędów w modelowaniu szkieletowym
Beverly omówi również strategie terapeutyczne w odniesieniu m.in. do:
- Dystrybucji masy ciała w przełożeniu na funkcjonowanie płaszczyzny podparcia
- Funkcjonowaniu liniowości stawów i związanym z tym długością mięśni
- Osłabieniu
- Potencjałowi modelowania szkieletowego
CELE SZKOLENIA – CZEGO DOKŁADNIE NAUCZYSZ SIĘ?
Po ukończeniu szkolenia będziesz w stanie:
- Opisać cechy normalnej, pourodzeniowej niedojrzałości struktury szkieletowej i jej liniowości, a w szczególności
- Kyfozy piersiowo-lędźwiowego
- Przykurczu zgięciowego stawu biodrowego
- Zwiększonego kąta antywersji kości udowej
- Zwiększonego kąta antytorsji kości udowej
- Zwiększonego i zmniejszonego kąta szyjkowo trzonowego
- Torsji podudzia
- Rozróżnić napięcie mięśniowe od obciążenia mięśniowego i zastosować tą wiedzę do procesu modelowania szkieletowego i potencjału modelowania u dorastającego dziecka.
- Omówić przyczyny i znaczenie bilateralnego, symetrycznego i antygrawitacyjnego wyprostu szyi i tułowia u pacjenta w wieku około 4 miesięcy
- Wyjaśnić obecność symetrii jako dowodu na podstawową kontrolę postawy w pozycji na plecach i na brzuchu u dziecka w wieku 4 miesięcy
- Opisać wpływ zgięcia biodrowego u normalnie rozwijającego się noworodka na wczesne modelowanie się kręgosłupa w płaszczyźnie strzałkowej
- Wskazać powiązanie pomiędzy idealną postawą i liniowością stawów dolnej kończyny u noworodka urodzonego w wyniku donoszonej ciąży a nabywania umiejętności kontroli postawy w pozycji siedzącej, stojącej, na brzuchu i na plecach
- Wskazać powiązanie pomiędzy postawą i liniowością stawów kończyn dolnych u noworodka urodzonego w wyniku donoszonej ciąży a nabywaniem umiejętności czworakowania i siadania
- Opisać postęp rozwojowy pomiędzy nauką kontroli postawy a nauką chodu w zakresie zmiany postawy i odnieść ten postęp do re-edukacji neuromotorycznej.
- Umieć odnieść osiągnięcie świadomego przenoszenia ciężaru ciała w płaszczyźnie czołowej wobec kształtującej się zdolności używania kończyn
- Rozróżnić antywersję kości udowej od antytorsji kości udowej i wyjaśnić różnicę pomiędzy tymi pojęciami w odniesieniu do terapii z wykorzystanie ortotyki
- Wyjaśnić dlaczego pomiary biodra w przyśrodkowej i bocznej rotacji zakresu ruchu (ROM) nie reprezentują ruchowości stawów biodrowych
- Opisać anatomiczne komponenty torsji podudzia i ich typowy proces rozwojowy
- Opisać oczywistą relację pomiędzy stanem kontroli postawy a rozciągliwością mięśni kończyn
- Podać przykłady normalnej wielokrotnej praktyki
- Wyjaśnić relację pomiędzy zdolnością do przenoszenia ciężaru w płaszczyźnie czołowej, momentem generowania siły potrzebnej do wymachu kończyny w chodzie, a redukcją torsji kości długiej w kończynach dolnych
- Wyjaśnić możliwy wpływ ukierunkowanej – specyficznej odpowiedzi posturalnej (poziom 1) na rozwój typowych przykurczy wśród dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod opieką ambulatoryjną.
- Wyjaśnić możliwości somatosensoryczne i korzyści terapeutyczne optymalizacji płaszczyzny podstawy i funkcjonowania liniowości stawów w życiu codziennym
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień Pierwszy: 14 września (sobota)
Godzina | Zakres | Ilość godzin dydaktycznych |
08:45 | Rejestracja i Meet&Greet | -.- |
9:00 | Przegląd zmian rozwojowych zachodzących w kręgosłupie i kończynach dolnych | 0,30 |
9:30 | Napięcie i obciążenie: kształtowanie się kości i stawów na podstawie modelowania szkieletowego | 1,00 |
10:30 | Przerwa kawowa | -,- |
11:00 | Kierunek proksymalny przed dystalnym: wpływ nauki i utrzymania kontroli postawy na rozwój ortopedyczny i neuromotoryczny | 1,15 |
12:15 | Lunch | -,- |
13:30 | Biomechaniczne korzyści ciąży donoszonej | 1,15 |
14:45 | Przerwa kawowa | -,- |
15:00 | Rozkład ciężaru ciała podczas rozwoju neuromotorycznego i ortopedycznego | 1,00 |
16:00 | Modelowa rozciągliwość tkanek miękkich kończyn dolnych – materiał dowodowy | 0,30 |
16:30 | Przerwa kawowa | -,- |
16:45 | Kontynuacja – Modelowa rozciągliwość tkanek miękkich kończyn dolnych | 0,15 |
17:00 | Znaczenie deficytów kontroli postawy w rozwoju deformacji | 0,45 |
17:45 | Pytania i dyskusja | -.- |
Suma godzin dydaktycznych |
7,00 |
Dzień drugi: 15 września (niedziela)
Dzień Drugi | ||
Godzina | Zakres | Ilość godzin dydaktycznych |
8:00 | Powitanie i poranna kawa | -.- |
8:15 | Wyjaśnienie pojęć torsji i wersji kości udowej | 0,30 |
8:45 | Zmiany rozwojowe w miednicy i kości udowej w płaszczyźnie porzecznej | 1,00 |
9:45 | Przerwa kawowa | -,- |
10:15 | Zmiany rozwojowe w zakresie ruchu rotacji „ biodra” – znaczenie kliniczne | 0,30 |
10:45 | Ocena zakresu ruchu rotacji „ biodra” | 0,30 |
11:15 | Ocena torsji udowej
|
0,45 |
12:00 | Lunch
|
-,- |
13:00 | Wpływ kliniczny badań nad płaszczyzną poprzeczną biodra i kości udowej | 0,45 |
13:45 | Studium przypadku – video | 0,30 |
14:15 | Przerwa kawowa | -,- |
14:30 | Zmiany rozwojowe kolana, nogi i stopy w płaszczyźnie poprzecznej | 1,00 |
15:30 | Przerwa kawowa | -,- |
15:45 | Wpływ kliniczny badań nad płaszczyzną poprzeczną kolana i nogi | 0,30 |
16:15 | Korelacja liniowości stóp z rozwojem ortopedycznym wśród osób z mózgowym porażeniem dziecięcym w postaci diplegii | 0,45 |
17:00 | Pytania i dyskusja | 0,15 |
Suma godzin dydaktycznych | 7,00 |
KIM JEST PROWADZĄCA BEVERLY CUSICK?
- Wykładowca na dorocznych konferencjach APTA, NDTA, Amerykańskiej Akademii Mózgowego Porażenia Dziecięcego i Medycyny Rozwojowej, Brytyjskiego Stowarzyszenia Prototyki i Ortotyki, Amerykańskiego Stowarzyszenia Ortotyki i Prototyki
- Prowadząca ponad 450 kursów w 18 krajach, wyłącznie na zaproszenie
- Asystentka Profesora na Uniwerystecie Rocky Mountain
- Od 1993 prywatna praktyka w Telluride, Colorado, w której, oprócz pracy z pacjentami, poświęca czas na pisanie literatury i materiałów edukacyjnych, rozwijaniu metod terapeutycznych oraz systemów ortotycznych związanych z TheraTogs
Doświadczenie zawodowe:
- PT w Spaulding Rehabilitation Center, Boston, Massachusetts, USA (1 rok)
- Dyrektor oraz PT w UCO Center, Lawrence, Massachusetts, USA (3 lata)
- PT w Centrum Rehabilitacji Dziecięcej (Kluge Center), Charlottesville, Wirginia, USA (9 lat)
- Dyrektor fizjoterapeutów oraz PT w Centrum Edukacyjnym “College of Health Related Professions at MUSC”, Charleston, Karolina Południowa, USA (3 lata)
- Konsultant w Szpitalu Hill Hospital’s Head Trauma & Pediatrics, Lexington, Kentucky, USA (1 rok)
- Asystentka w dziale fizjoterapii w “Children’s Hospital w Stanford, Palo Alto, Kalifornia, USA (4 lata)
- Prywatna praktyka fizjoterapeutyczna, Telluride, Colorado, USA (26 lat)
Publikacje:
- “Help Patients Manage Equinus Deformity”. O&P Business News, Kwiecień 2011, strony 74‐
- “Orthotic Management of Low‐Toned Children: The Earlier the Better.” (współautorka). O&P Edge. Kwiecień 2011; strony 24‐
- “Serial Casting and Other Equinus Deformity Management Strategies for Children and Adults with CNS Dysfunction.” 2010. Wydawnictwo: ProgressiveGaitWays.
- “Foot Talk” 2009. Dwugodzinny wykład na temat funkcjonalnej anatomii stopy i zamkniętego lańcucha biomechanicznego, wspomagany zestawem prezentacji.
- “Serial Casting for the Restoration of Soft Tissue Extensibility in the Ankle and Foot” (2007 i 2009). Tekst A
- “Legs & Feet: A Review of Musculoskeletal Assessments” (1997 oraz kolejne wydanie 2015), W formie nagrania
- “Lower Extremity Developmental Features” 2000.
- “Progressive Casting and Splinting for Lower Extremity Deformity in Children with Neuromotor Dysfunction”, 1990. Wydawnictwo: Therapy Skill Builders.
- Dodatkowo cytowana w kilkunastu rozdziałach innych książek, artykułów, konferencji, newsletterach w tym sieci NDTA w tematyce Ortopedii Pediatrycznej (rok 2006 i 2007)
JAK SIĘ ZGŁOSIĆ?
Kliknij w przycisk powyżej i wypełnij formularz zgłoszeniowy. Na podany adres e-mail otrzymasz maila zwrotnego z naszym numerem konta – potwierdzeniem rezerwacji jest przelanie zadatku w wysokości 600zł w ciągu 7 dni od zgłoszenia. W przypadku rezygnacji, zadatek nie będzie zwracany.