fbpx

Termin: 7-8 maja 2022

PROWADZĄCA:

MAŁGORZATA KARGA FIZJOTERAPEUTKA, NDT-BOBATH-BABY, MIEDZYNARODOWY INSTRUKTOR SI, SPECJALISTKA TRENINGÓW SŁUCHOWYCH, TERAPEUTKA TRAUMY, AUTORKA KONCEPCJI SENSIMOTOR®

MIEJSCE:

INSTYTUT TERAPII FUNKCJONALNEJ DZIELNY MIŚ, ŚWIĘTOJERSKA  5/7, WARSZAWA

DLA KOGO? Terapeuci Integracji Sensorycznej

CENA: 1200 zł brutto (w cenie materiały dydaktyczne, certyfikat ukończenia szkolenia, zimny bufet, zimne i gorące napoje)

Chcesz szerzej spojrzeć na symtpomy sensoryczne? Szukasz nowego spojrzenia na terapię dzieci z SPD, zaburzeniami regulacji i traumą?

Zapraszamy Cię na Kurs Certyfikujący SensiMotor® Stres i Trauma – poziom podstawowy dla specjalistów SI a w nim m.in.:

  • Trauma oczami Małgorzaty Kargi
  • Rodzaje traumy
  • Wpływ stresu toksycznego/traumy na funkcjonowanie 8 zmysłów
  • Wpływ stresu toksycznego/traumy na funkcjonowanie motoryczne
  • Symptomy sensoryczne i SPD a trauma
  • Zaburzenia rozwojowe, odżywiania a trauma – implikacje do diagnozy i terapii
  • Wywiad i obserwacja – na co zwracać uwagę
  • Charakterystyka 9 typów zachowania dzieci, dobór strategii postępowania i aktywności sensomotorycznych w zależności od typu
  • Charakterystyczne cechy postawy ciała w zależności od reakcji obronnych – dobór profilowanych strategii postępowania i aktywności sensomotorycznych
  • Funkcjonowanie zależne od stanu
  • Strategie terapeutyczne dół-góra, góra-dół w terapii dziecka z traumą
  • NOWE propozycje aktywności i ich dobór w zależności od potrzeb emocjonalnych, sensorycznych i ruchowych
  • Nowe spojrzenie na znane aktywności z perspektywy traumy
  • Wspomagająca stymulacja słuchowa (nie wymaga dodatkowego szkolenia)

oraz, mamy nadzieję na:

  • dużo wymiany doświadczeń praktycznych i dyskusji od uczestników!

W holistycznym podejściu połączymy aspekty, sensoryczne (8 zmysłów), ruchowe i emocjonalne korzystając z bardzo bogatego doświadczenia prowadzącej Małgorzaty Kargi, wiedzy fizjoterapeutycznej, doświadczenia SI, wzrokowego, słuchowego, Teorii Poliwagalnej oraz innych podejść.
Wiedza i NOWE aktywności dla Ciebie do włączenia w sesje diagnostyczne i terapeutyczne.
Temat jest wymagający, wydawałoby się smutny ale przesłanie mamy optymistyczne. Odpowiednia pomoc pozwala na powrót do szczęśliwego życia mimo traumy!

Wypełnij formularz zgłoszeniowy aby zapisać się na szkolenie

Potwierdzeniem udziału będzie wniesienie opłaty kwalifikacyjnej w wysokości 200 zł w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia na rachunek bankowy wskazany w mailu zwrotnym. W razie rezygnacji, opłata kwalifikacyjna nie będzie zwracana. Pozostałą kwotę, prosimy wpłacić do 30 dni przed rozpoczęciem szkolenia.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz opcjonalnie dane prowadzonej działalności gospodarczej) wskazanych w treści wiadomości przez INSTYTUT TERAPII FUNKCJONALNEJ "DZIELNY MIŚ" sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w celu udzielenia odpowiedzi na moją wiadomość.
    Więcej informacji tutaj.

    Kim jest prowadząca to szkolenie?

    Kilka słów o prowadzącej MAŁGORZACIE KARGA od niej samej:

    Moja zawodowa przygoda rozpoczęła się w 1993 roku, kiedy to uzyskałam tytuł mgr rehabilitacji ruchowej (obecnie fizjoterapii) na wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Studia wybrałam z pasji do sportu i chęci pomagania innym.

    Zaraz po uzyskaniu dyplomu wyjechałam na rok do Kanady szlifować język angielski i zdobywać doświadczenie pracując z osobami po uszkodzeniu rdzenia kręgowego. Wyjazdy do Anglii w czasie studiów oraz pobyt w Ameryce otworzył mnie na inne kultury w czasach postkomunistycznych. Wyjazdy pokazały mi, że inny nie znaczy gorszy a tolerancja, ciekawość poznania inności w ludziach, teoriach, kocepcjach może nas wzbogacać i być bardzo rozwojowa.  W tamtych czasach ten powiew Zachodu miał duży wpływ na mój światopogląd i życie zawodowe. Późniejsze doświadczenia utwierdziły mnie w tych przekonaniach. Doprowadziły również do sformułowania motta:

    „Pokaż mi jak postępujesz, a powiem Ci kim jesteś”.

    Pierwszy kontakt z tematem przetwarzania sensorycznego miałam dzięki Violet Maas, u której w 1994 roku  ukończyłam pierwszy w Polsce kurs Integracji Sensorycznej. Trafiłam na niego z ciekawości nie sadząc, że tak zmieni moją przyszłość. Chęć doskonalenia swoich umiejętności w latach 90-tych XX wieku miałam możliwość zaspokajać na kursach NDT-Bobath i NDT-Bobath Baby prowadzonych przez wspaniałych zagranicznych instruktorów. To na ich przykładzie zobaczyłam, jak można nauczać w przyjaznej atmosferze i dużo wymagać. A przede wszystkim wspomagać procesowe a nie schematyczne myślenie. Do dzisiaj jest to spójne z moją filozofią diagnosty, terapeuty i wykładowcy.

    Od 1994 roku wprowadzałam stymulację sensoryczną w proces rehabilitacji niemowląt, dzieci ze złożoną niepełnosprawnością, dzieci niewidomych, słabowidzących i głuchoniewidomych. Dzięki wieloletniej  pracy w interdyscyplinarnym zespole nauczyłam się wieloaspektowego podejścia do dziecka oraz ważności określania obszarów priorytetowych w całościowym procesie terapii.

    W 1998 roku założyłam własną firmę i od tego czasu stale łączyłam pracę metodami NDT i SI, stosując autorską kombinację stymulacji sensomotorycznej w pracy z niemowlętami w warunkach domowych i gabinetowych a na sali SI z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym z SPD, niewidomymi, głuchymi, z autyzmem, zespołem Downa, lekkim MPDz. Od tego czasu specjalizuję się w diagnozie i terapii sensomotorycznej niemowląt oraz terapii SI.

    W 2000 roku odbyłam staż z SI w Bostonie w Perkins School for the Blind.

    Rosnąca ilość dzieci z deficytami słuchowymi spowodowała, że jako pierwsza osoba w Polsce w 2010 zastosowałm zintegrowaną terapię SI z treningiem słuchowym. Ukończyłam w Denver w USA Zintegrowane Treningi Słuchowe, dowiadując się od samej Lucy Miller jak bezpiecznie łączyć treningi słuchowe z terapią SI. (Lucy Miller jest twórczynią pojęcia Sensory Processing Disorder i propagatorką holistycznego podejścia do diagnozy i terapii SPD, wykraczającego poza założenia metody SI Ayres).

    Dzięki wieloletniemu doświadczeniu z sukcesami od 2010 roku promuję zintegrowaną terapię somatosensoryczną i stymulację słuchową. Ciekawość diagnosty i terapeuty pozwoliła mi na kursach polskich i amerykańskich zgłębić tajniki wielu treningów słuchowych na świecie, w tym metodę Tomatisa, The Listening Program Spectrum dla osób z ASD, Therapeutic Listening wykorzystujący rytm i inne modyfikacje muzyki dla odruchu orientacyjnego, kontaktu i motoryki, metodę Warnkego. Chętnie zdobywam doświadczenie z nowościami świata słuchowego dostępnych w Polsce i nie tylko. Zbieram również opinie wspaniałych terapeutów chętnych do współpracy. Z zaciekawieniem obserwuję rozwój nowych metod. Pozwala mi to zdobywać doświadczenie i dobierać optymalnie narzędzie diagnostyczne i terapeutyczne do potrzeb pacjenta. 

    Od 2010 roku specjalizuję się również w diagnozie i terapii sensomotorycznej dzieci z trudnościami z koncentracją uwagi i nauką. Rozwijając swoje umiejętności okazało się, że poza sensoryką oraz przetwarzaniem słuchowym  niezbędne jest zgłębienie zagadnienia funkcji wzrokowych i znaczenia pomocy ortoptycznej i optometrycznej przy trudnościach w szkole, z uwagą oraz z kontaktem i komunikacją. Zdobyłam umiejętności pozwalające na przesiewowe i funkcjonalne badanie funkcji wzrokowych.
    Doskonaląc swoje umiejętności w zakresie kontaktu i komunikacji odbyłam kursy Video Treningu Komunikacji (VIT) oraz DIR Floor Time®.

     

    Wszystkie w/w wymienione kwalifikacje uzyskałam na certyfikowanych szkoleniach prowadzonych przez autorytety w swoich dziedzinach lub twórców tych metod.

    Od lat regularnie uczestniczę w zagranicznych konferencjach sensorycznych w USA i Europie.

    Od 2002 roku jestem Certyfikowanym Międzynarodowym Instruktorem Integracji Sensorycznej, co pozwoliło mi przez lata wykształcić setki polskich wspaniałych diagnostów i terapeutów – specjalistów pełnych zaangażowania, empatii i kreatywności, czym wyróżniają się w świecie.

    Moje obecne specjalizacje i obszary zainteresowań zawodowych to:

    1. wiekowo- niemowlęta, maluchy i dzieci szkolne,
    2. tematycznie – wrażliwość sensoryczna, obronność sensoryczna, procesy regulacji, koncentracja uwagi, trudności szkolne, trauma.

     

    Osobiste doświadczenia spoza świata sensorycznego pozwoliły mi spojrzeć dodatkowo z innej perspektywy na symptomy sensoryczne. Tak powstała autorska koncepcja SensiMotor®,  której pragnę poświęcić kolejny etap swojego życia zawodowego.

    Przez lata pracy i własnych doświadczeń zarówno jako specjalista jak i pacjent, nauczyłam się, że rolą terapeuty nie jest poprawianie jedynie parametrów, czy umiejętności. Najważniejsze dla rozwoju pacjenta są: empatia, odpowiedzialność, szacunek, poczucie zaufania, stawianie bezpiecznych granic, wspomaganie efektywnego i samodzielnego funkcjowania z wykorzystaniem wiedzy specjalistycznej, rozwijanie poczucia wartości i pasji mimo istniejących niedoskonałości czy ograniczeń. Stawianie wymagań adekwatnych do możliwości pacjenta i jego Rodziny, tak by wzmacniać poczucie sukcesu i wartości a nie powodować frustrację po obu stronach. Można pokusić się i powiedzieć, że Sztuką jest być Człowiekiem i Specjalistą jenocześnie.

    Odwiedż stronę Małgorzaty Kargi.

    ul. Świętojerska 5/7
    00-236 Warszawa
    (48) 698 545 450