fbpx

Termin: 7-8 maja 2022

PROWADZĄCA:

MAŁGORZATA KARGA FIZJOTERAPEUTKA, NDT-BOBATH-BABY, MIEDZYNARODOWY INSTRUKTOR SI, SPECJALISTKA TRENINGÓW SŁUCHOWYCH, TERAPEUTKA TRAUMY, AUTORKA KONCEPCJI SENSIMOTOR®

MIEJSCE:

INSTYTUT TERAPII FUNKCJONALNEJ DZIELNY MIŚ, ŚWIĘTOJERSKA  5/7, WARSZAWA

DLA KOGO? Terapeuci Integracji Sensorycznej

CENA: 1200 zł brutto (w cenie materiały dydaktyczne, certyfikat ukończenia szkolenia, zimny bufet, zimne i gorące napoje)

Chcesz szerzej spojrzeć na symtpomy sensoryczne? Szukasz nowego spojrzenia na terapię dzieci z SPD, zaburzeniami regulacji i traumą?

Zapraszamy Cię na Kurs Certyfikujący SensiMotor® Stres i Trauma – poziom podstawowy dla specjalistów SI a w nim m.in.:

  • Trauma oczami Małgorzaty Kargi
  • Rodzaje traumy
  • Wpływ stresu toksycznego/traumy na funkcjonowanie 8 zmysłów
  • Wpływ stresu toksycznego/traumy na funkcjonowanie motoryczne
  • Symptomy sensoryczne i SPD a trauma
  • Zaburzenia rozwojowe, odżywiania a trauma – implikacje do diagnozy i terapii
  • Wywiad i obserwacja – na co zwracać uwagę
  • Charakterystyka 9 typów zachowania dzieci, dobór strategii postępowania i aktywności sensomotorycznych w zależności od typu
  • Charakterystyczne cechy postawy ciała w zależności od reakcji obronnych – dobór profilowanych strategii postępowania i aktywności sensomotorycznych
  • Funkcjonowanie zależne od stanu
  • Strategie terapeutyczne dół-góra, góra-dół w terapii dziecka z traumą
  • NOWE propozycje aktywności i ich dobór w zależności od potrzeb emocjonalnych, sensorycznych i ruchowych
  • Nowe spojrzenie na znane aktywności z perspektywy traumy
  • Wspomagająca stymulacja słuchowa (nie wymaga dodatkowego szkolenia)

oraz, mamy nadzieję na:

  • dużo wymiany doświadczeń praktycznych i dyskusji od uczestników!

W holistycznym podejściu połączymy aspekty, sensoryczne (8 zmysłów), ruchowe i emocjonalne korzystając z bardzo bogatego doświadczenia prowadzącej Małgorzaty Kargi, wiedzy fizjoterapeutycznej, doświadczenia SI, wzrokowego, słuchowego, Teorii Poliwagalnej oraz innych podejść.
Wiedza i NOWE aktywności dla Ciebie do włączenia w sesje diagnostyczne i terapeutyczne.
Temat jest wymagający, wydawałoby się smutny ale przesłanie mamy optymistyczne. Odpowiednia pomoc pozwala na powrót do szczęśliwego życia mimo traumy!

Zapisz się na to szkolenie:

Potwierdzeniem udziału jest wniesienie opłaty kwalifikacyjnej w wysokości 200 zł w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia na rachunek bankowy wskazany w mailu zwrotnym. W razie rezygnacji, opłata kwalifikacyjna nie będzie zwracana. Pozostałą kwotę, prosimy wpłacić do 30 dni przed rozpoczęciem szkolenia.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz opcjonalnie dane prowadzonej działalności gospodarczej) wskazanych w treści wiadomości przez INSTYTUT TERAPII FUNKCJONALNEJ "DZIELNY MIŚ" sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w celu udzielenia odpowiedzi na moją wiadomość.
    Więcej informacji tutaj.

    Kim jest prowadząca to szkolenie?

    Kilka słów o prowadzącej MAŁGORZACIE KARGA od niej samej:

    Moja zawodowa przygoda rozpoczęła się w 1993 roku, kiedy to uzyskałam tytuł mgr rehabilitacji ruchowej (obecnie fizjoterapii) na wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Studia wybrałam z pasji do sportu i chęci pomagania innym.

    Zaraz po uzyskaniu dyplomu wyjechałam na rok do Kanady szlifować język angielski i zdobywać doświadczenie pracując z osobami po uszkodzeniu rdzenia kręgowego. Wyjazdy do Anglii w czasie studiów oraz pobyt w Ameryce otworzył mnie na inne kultury w czasach postkomunistycznych. Wyjazdy pokazały mi, że inny nie znaczy gorszy a tolerancja, ciekawość poznania inności w ludziach, teoriach, kocepcjach może nas wzbogacać i być bardzo rozwojowa.  W tamtych czasach ten powiew Zachodu miał duży wpływ na mój światopogląd i życie zawodowe. Późniejsze doświadczenia utwierdziły mnie w tych przekonaniach. Doprowadziły również do sformułowania motta:

    „Pokaż mi jak postępujesz, a powiem Ci kim jesteś”.

    Pierwszy kontakt z tematem przetwarzania sensorycznego miałam dzięki Violet Maas, u której w 1994 roku  ukończyłam pierwszy w Polsce kurs Integracji Sensorycznej. Trafiłam na niego z ciekawości nie sadząc, że tak zmieni moją przyszłość. Chęć doskonalenia swoich umiejętności w latach 90-tych XX wieku miałam możliwość zaspokajać na kursach NDT-Bobath i NDT-Bobath Baby prowadzonych przez wspaniałych zagranicznych instruktorów. To na ich przykładzie zobaczyłam, jak można nauczać w przyjaznej atmosferze i dużo wymagać. A przede wszystkim wspomagać procesowe a nie schematyczne myślenie. Do dzisiaj jest to spójne z moją filozofią diagnosty, terapeuty i wykładowcy.

    Od 1994 roku wprowadzałam stymulację sensoryczną w proces rehabilitacji niemowląt, dzieci ze złożoną niepełnosprawnością, dzieci niewidomych, słabowidzących i głuchoniewidomych. Dzięki wieloletniej  pracy w interdyscyplinarnym zespole nauczyłam się wieloaspektowego podejścia do dziecka oraz ważności określania obszarów priorytetowych w całościowym procesie terapii.

    W 1998 roku założyłam własną firmę i od tego czasu stale łączyłam pracę metodami NDT i SI, stosując autorską kombinację stymulacji sensomotorycznej w pracy z niemowlętami w warunkach domowych i gabinetowych a na sali SI z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym z SPD, niewidomymi, głuchymi, z autyzmem, zespołem Downa, lekkim MPDz. Od tego czasu specjalizuję się w diagnozie i terapii sensomotorycznej niemowląt oraz terapii SI.

    W 2000 roku odbyłam staż z SI w Bostonie w Perkins School for the Blind.

    Rosnąca ilość dzieci z deficytami słuchowymi spowodowała, że jako pierwsza osoba w Polsce w 2010 zastosowałm zintegrowaną terapię SI z treningiem słuchowym. Ukończyłam w Denver w USA Zintegrowane Treningi Słuchowe, dowiadując się od samej Lucy Miller jak bezpiecznie łączyć treningi słuchowe z terapią SI. (Lucy Miller jest twórczynią pojęcia Sensory Processing Disorder i propagatorką holistycznego podejścia do diagnozy i terapii SPD, wykraczającego poza założenia metody SI Ayres).

    Dzięki wieloletniemu doświadczeniu z sukcesami od 2010 roku promuję zintegrowaną terapię somatosensoryczną i stymulację słuchową. Ciekawość diagnosty i terapeuty pozwoliła mi na kursach polskich i amerykańskich zgłębić tajniki wielu treningów słuchowych na świecie, w tym metodę Tomatisa, The Listening Program Spectrum dla osób z ASD, Therapeutic Listening wykorzystujący rytm i inne modyfikacje muzyki dla odruchu orientacyjnego, kontaktu i motoryki, metodę Warnkego. Chętnie zdobywam doświadczenie z nowościami świata słuchowego dostępnych w Polsce i nie tylko. Zbieram również opinie wspaniałych terapeutów chętnych do współpracy. Z zaciekawieniem obserwuję rozwój nowych metod. Pozwala mi to zdobywać doświadczenie i dobierać optymalnie narzędzie diagnostyczne i terapeutyczne do potrzeb pacjenta. 

    Od 2010 roku specjalizuję się również w diagnozie i terapii sensomotorycznej dzieci z trudnościami z koncentracją uwagi i nauką. Rozwijając swoje umiejętności okazało się, że poza sensoryką oraz przetwarzaniem słuchowym  niezbędne jest zgłębienie zagadnienia funkcji wzrokowych i znaczenia pomocy ortoptycznej i optometrycznej przy trudnościach w szkole, z uwagą oraz z kontaktem i komunikacją. Zdobyłam umiejętności pozwalające na przesiewowe i funkcjonalne badanie funkcji wzrokowych.
    Doskonaląc swoje umiejętności w zakresie kontaktu i komunikacji odbyłam kursy Video Treningu Komunikacji (VIT) oraz DIR Floor Time®.

     

    Wszystkie w/w wymienione kwalifikacje uzyskałam na certyfikowanych szkoleniach prowadzonych przez autorytety w swoich dziedzinach lub twórców tych metod.

    Od lat regularnie uczestniczę w zagranicznych konferencjach sensorycznych w USA i Europie.

    Od 2002 roku jestem Certyfikowanym Międzynarodowym Instruktorem Integracji Sensorycznej, co pozwoliło mi przez lata wykształcić setki polskich wspaniałych diagnostów i terapeutów – specjalistów pełnych zaangażowania, empatii i kreatywności, czym wyróżniają się w świecie.

    Moje obecne specjalizacje i obszary zainteresowań zawodowych to:

    1. wiekowo- niemowlęta, maluchy i dzieci szkolne,
    2. tematycznie – wrażliwość sensoryczna, obronność sensoryczna, procesy regulacji, koncentracja uwagi, trudności szkolne, trauma.

     

    Osobiste doświadczenia spoza świata sensorycznego pozwoliły mi spojrzeć dodatkowo z innej perspektywy na symptomy sensoryczne. Tak powstała autorska koncepcja SensiMotor®,  której pragnę poświęcić kolejny etap swojego życia zawodowego.

    Przez lata pracy i własnych doświadczeń zarówno jako specjalista jak i pacjent, nauczyłam się, że rolą terapeuty nie jest poprawianie jedynie parametrów, czy umiejętności. Najważniejsze dla rozwoju pacjenta są: empatia, odpowiedzialność, szacunek, poczucie zaufania, stawianie bezpiecznych granic, wspomaganie efektywnego i samodzielnego funkcjowania z wykorzystaniem wiedzy specjalistycznej, rozwijanie poczucia wartości i pasji mimo istniejących niedoskonałości czy ograniczeń. Stawianie wymagań adekwatnych do możliwości pacjenta i jego Rodziny, tak by wzmacniać poczucie sukcesu i wartości a nie powodować frustrację po obu stronach. Można pokusić się i powiedzieć, że Sztuką jest być Człowiekiem i Specjalistą jenocześnie.

    Odwiedż stronę Małgorzaty Kargi.

    ul. Świętojerska 5/7
    00-236 Warszawa
    (48) 737 479 509