fbpx

Często zadawane pytania – wideo-konsultacje Instytutu Dzielny Miś

 

  • Czym są wideo-konsultacje?

Wideo-konsultacje to spotkanie z fizjoterapeutą on-line z wykorzystaniem dowolnego urządzenia wyposażonego w kamerkę i mikrofon (każdy nowo sprzedany smartfon i każdy laptop). Z jednej strony jest nasz pacjent z opiekunem, z drugiej nasz fizjoterapeuta.

 

  • Czy wideo-konsultacja zastępuje konsultację tradycyjną?

Wideo-konsultacja jest wstępnym spotkaniem pacjenta z fizjoterapeutą. Wideo-konsultacja nie różni się od zwykłej konsultacji podczas fizycznego spotkania, jednak w szczególnych przypadkach wideo-konsultacja może nie wystarczyć do wydania jednoznacznej diagnozy lub ustnej opinii przez fizjoterapeutę i wymagane będzie spotkanie fizyczne.

 

  • Jak przebiega wideo-konsultacja?

Wideo-konsultacja nie różni się od zwykłej konsultacji podczas fizycznego spotkania. Fizjoterapeuta podczas spotkania zadaje pytania o przebieg schorzeń, źródła problemów, dokumentacje medyczną, itd. Następnie fizjoterapeuta może poprosić pacjenta (czasem z pomocą opiekuna) o wykonanie przykładowych czynności na podstawie których fizjoterapeuta będzie w stanie wyciągnąć wnioski terapeutyczne. Wideo-konsultacja kończy się wydaniem opinii przez fizjoterapeutę lub, jeśli wydanie opinii nie będzie możliwe, zaleceniem fizycznego spotkania aby potwierdzić/pogłębić obserwacje pochodzące z wideo-konsultacji

 

  • O czym można porozmawiać podczas wideo-konsultacji?

Wideo-konsultacja umożliwia rozmowę o wszelkich nurtujących rodziców tematach dotyczących dziecka. Przykładowe tematy to wstępna diagnoza fizjoterapeuty (czasem wideo-konsultacja może zakończyć się brakiem diagnozy – wówczas fizjoterapeuta poprosi o spotkanie fizyczne), pytania dotyczące ćwiczeń w domu z opiekunami, dopasowania i dostosowania sprzętu ortopedycznego itp.

 

  • Jakie są wymagania techniczne do przeprowadzenia wideo-konsultacji?

Możesz użyć każdego urządzenia posiadającego kamerkę internetową i mikrofon. Obecnie każdy sprzedawany smartfon i laptop posiada takie opcje.

Jednak są dwa ograniczenia:

  1. Urządzenia Apple, w tym iPhone i iPad wymagają uprzedniej instalacji darmowej aplikacji Appear.in. Przed wideo-konsultacją wklej otrzymany w wiadomości e-mail od Instytutu Dzielny Miś kod do wideo-konsultacji w polu „Enter an exisiting room”
  2. Przeglądarka Internet Explorer uniemożliwia odbycie wideo-konsultacji. Użyj dowolnej innej przeglądarki (np. Google Chrome lub FireFox).

 

  • Kto może skorzystać z wideo-konsultacji?

Każda osoba mająca potrzebę skonsultowania swojego dziecka z fizjoterapeutą. Mogą to być zarówno osoby, które nigdy wcześniej nie miały kontaktu z Instytutem Dzielny Miś, jak i nasi stali pacjenci mający pytania w okresie poza turnusami fizjoterapeutycznymi w Instytucie Dzielny Miś.

 

  • Co jeśli problemy techniczne uniemożliwią przeprowadzenie wideo-konsultacji?

Spokojnie. Jeśli napotkasz problemy techniczne – niezależnie czy po swojej stronie, czy stronie Instytutu, zwrócimy Ci pieniądze, które zapłaciłaś/eś za wideo-konsultację. Zastrzegamy sobie prawo do zwroty w ciągu 72 godzin.

 

  • Jak przygotować się do wideo-konsultacji?
  1. Ubierz dziecko w lekkie ubranie, które nie będzie krępowało ruchów
  2. Przygotuj historię dolegliwości dziecka i dokumentację medyczną (jeśli taką masz)
  3. Przygotuj wyposażenie ortopedyczne (jeśli takie masz)
  4. Masz iPhone’a lub iPada? Pobierz aplikację Appear.in i wklej link do wideo-konsultacji otrzymany od nas w mailu do tej aplikacji
  5. Skorzystaj z innej przeglądarki internetowej niż Internet Explorer (np. FireFox) – ta przeglądarka nie obsługuje wideo-konsultacji

 

  • Jak przebiega proces zamówienia wideo-konsultacji?

Zamówienie wideo-konsultacji jest bardzo proste. Wystarczy kilka kroków:

  1. Wejdź na nasza stronę: https://dzielnymis.pl/pl/wideo-konsultacje/
  2. Kliknij w przycisk „START: Wybierz termin wideo-konsultacji”
  3. Po otwarciu kalendarza wybierz odpowiadający Ci termin
  4. Wypełnij swoje dane wymagane w kolejnych krokach
  5. Opłać Wideo-konsultacje za pomocą przelewów bankowych systemu PayU
  6. Po zaakceptowaniu płatności otrzymasz od nas linka do wideo-konsultacji
  7. Kliknij w link w wybranym przez siebie w kroku 3 terminie
  8. Tylko Iphone i Ipad: pobierz darmową aplikacje Appear.in z App Store. Wklej kod do wideo-konsultacji do tej aplikacji w polu ‘Enter an existing room’
  9. To wszystko! Powinieneś/aś widzieć na ekranie naszego fizjoterapeutę

 

  • Ile kosztuje wideo-konsultacja i kiedy ją opłacam?

Wideo-konsultacja kosztuje 100zł i płatna jest przed jej odbyciem. Spokojnie, jeśli z powodów technicznych nie dojdzie do wideo-konsultacji zwrócimy Ci pieniądze

 

  • Czy mogę dostać fakturę za wideo-konsultację? 

Oczywiście. Zaznacz odpowiednie pole podczas wpisywania swoich danych w formularzu zamówienia wideo-konsultacji. Fakturę wyślemy niezwłocznie na wskazany w formularzu adres mailowy.

 

  • W jakich językach dostępne są wideo-konsultacje?

Wideo-konsultacje dostępne są w języku polskim i angielskim zarówno jeśli chodzi o proces zamówienia jak i samą rozmowę z fizjoterapeutą.

 

  • Czy mogę wybrać fizjoterapeutę z którym chcę odbyć wideo-konsultację?

W początkowej fazie wideo-konsultacje prowadzone będą tylko przez jednego fizjoterapeutę – Aleksandrę Izydorczyk

 

  • Kiedy przysługuje mi prawo zwrotu kosztów za wideo-konsultację a kiedy nie?

Prawo zwrotu kosztów przysługuje w przypadku:

  1. Problemów technicznych uniemożliwiających odbycie wideo-konsultacji, przy czym nie ma znaczenia czy problemy techniczne wystąpiły po stronie pacjenta czy Instytutu. Pacjent powinien niezwłocznie poinformować Instytut Dzielny Miś o problemach technicznych wysyłając wiadomość e-mail na adres kontakt@dzielnymis.pl
  2. Nie odbycia wideo-konsultacji z winy Instytutu Dzielny Mis, w tym w szczególności nie pojawienia się fizjoterapeuty podczas wideo-konsultacji

Zwrot nie przysługuje w przypadku:

  1. Nie pojawienia się pacjenta podczas wideo-konsultacji przy jednoczesnym braku informacji o problemach technicznych wysłanych niezwłocznie po ich wystąpieniu na adres kontakt@dzielnymis.pl
  2. Braku możliwości wystawienia jednoznacznej diagnozy/odpowiedzi na pytania przez fizjoterapeutę, w tym zasugerowaniu przez fizjoterapeutę konieczności odbycia fizycznej wizyty.
  3. Brak możliwości wystarczającego zbadania dziecka podczas wideo-konsultacji z winy nieleżącej po stronie fizjoterapeuty (np. niedyspozycja dziecka).

 

  • Jak szybko dostanę link do wideo-konsultacji po jej opłaceniu? 

Wideo-konsultacje staramy się akceptować niezwłocznie. Potwierdzenie zamówienia wideo-konsultacji w postaci wiadomości e-mail z linkiem do niej otrzymasz jednak nie dłużej niż 24 godziny po jej zamówieniu.

 

  • Jak szybko mogę umówić się na wideo-konsultację?

Wszystko zależy od dostępnych terminów naszego fizjoterapeuty. Co do zasady możesz umówić się z wyprzedzeniem nie krótszym niż 24 godziny.

 

  • Czy i kiedy mogę odwołać opłaconą wideo-konsultację.

Wideo-konsultację możesz odwołać w dowolnym momencie przed jej nastąpieniem, jednak nie później niż na 24 godziny przed jej rozpoczęciem. Informację o odwołaniu wideo-konsultacji należy wysłać na adres kontakt@dzielnymis.pl

 

Ile trwają wideo-konsultacje?

Wideo-konsultacje trwają 45 minut.

Skip to content